May 6, 2009

Aku nak rehat

Kalau kita refer kpd Novelis Ain Maisarah, beliau menerbit Novel2 bertajukkan 'Aku Mahu': http://ainmaisarah.blogspot.com/. Saya tau pasal beliau pun dari blog Prof Kamil: http://muhdkamil.net/kehidupan/

So hari ni sy pulak: Aku mahu rehat. Walaupun esok cuti (Hari Hol Sultan Abu Bakar) hari Jumaat saya tak cuti. Nak simpan cuti utk raya. Setiap tahun saya mengalami shortage of cuti. Mungkin ini adalah alasan kenapa saya benar2 nak rehat:

1.Travel ke KL then Temerloh last week, mujur dari Temerloh ke sini adik drive.
2.Uruskan pembyaran data collector yg tak setel2 (dn sdg tunggu 2 org lagi, sorang tak post2 quesitonnaire, sorng dh pos, tak sampai2)
3. Attend mock teaching dari pagi smpai ptg smlm (12 candidates- sy ganti org saje OK!)
4.Kena hantar 5 past research report by 11 May (sbb semua report lect tak smpai ke RMC, kecuali secretary of the committee, opppss)
5.Kena siapkn paper utk conf (tp start next week, lega)
6. Lepas batuk sebulan, last week sakit angin pulak mencucuk2 di tulang rusuk, baru OK lepas jumpa Wan Lijah. Masa sakit dulu angkat tangan kiri, nk pusing2 masa tidur pun sakit. Wan Lijah kata angin tu tajam. So dia golek2 tepung beras campur kunyit hidup kat tempat angin tu. Pas tu tepung tu jadi berlubang2 sedut angin. Real betul Wan Lijah ni. Dah dua klinik ku pergi, tapi angin tak keluar. Terer la Wan Lijah. So ni agak lega tapi rasa ada bekas2 angin (or ada sisa angin tajam tak keluar lagi? Waaaa..).

SBB TU AKU RASA: AKU NAK REHAT. Tambah2 Efa tak de sejak last week. Efa pi Umrah. Biasanya tak cukup masa aku dn Efa tukar2 cerita. So bile Efa tak de ni abis aku tulis kat blog. Fuzah pulak cuti this week collect data. Tapi tak pe, petang ni Mummy nk datang rumah :) :) :) :) dgn Wan, Ngah dn Abah. Ngah nk tolong masak2. Dia org risau tengok aku tak sihat sepenuhnya. Tapi aku OK je wlaupun rasa nk baring je..
TQ Dik ma. Nanti sy makan 'ubat' tu ye :)

No comments: