May 6, 2011

Alhamdulillah

Saya akan meninggalkan tempat ini untuk beberapa tahun. Bilik sudah dikemas2 begitu juga rumah. Saya melalui detik2 mengemas seperti teman2 lain yang melanjutkan pelajaran. Saya merasa sebak mereka.

Meninggalkan teman2 adalah saat2 yg menyedihkan. Dulu saya merasa kehidupan berkawan di asrama adalah pengalaman persahbatan yang terindah. Dan kemudian di Universiti. Dan sekarang di tempat kerja. Rupanya setiap persinggahan memberi pengalaman pershabatn yang berlainan. Teman-teman yang baik adalah rezeki. Walau di mana berada teman-teman yang mendoakan saya adalah nikmat pershabatn yang tak ternilai. Itulah hikmah kenal mengenal, mencari teman yang sudi mendoakan semasa susah dan senang.

kata pujangga - carilah shabat yang menghidupkan masamu, bukan membunuhnya. Moga ketemu lagi, moga yang baik2 sentiasa bersamamu, teman!

No comments: