Apr 23, 2010

Mencari Bahagia

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, Selawat dan Salam untuk Nabi Muhammad Penghulu Alam, Para Nabi, dan Pewarisnya, Para tabiiin, umat2 terdahulu, penghuni alam, tempat berkelana sebelum bertemu di sana.

Alhamdulillah, udah selesai marking Quiz. Teleng2 kepala rasanya melihat kertas jawapan. Next week, mid term paper menanti utk di'marking' :)

This week is the last week for Fuzah, my dear friend here, who will start her maternity leave next week. Datang ke tempat ini, aku tertanya2 adakah aku temui kawan seperti di UIA. Setahun berlalu, rasa sunyi bila tiada teman yg benar2 memahami. Hingga la Fuzah dan Efa datang. Hehhe, kedua nya x-uia :). Hingga ada kawan lain mengatakan kami ni asobiyah. Huh! aku sendiri tak perasan!!!

Kalau sebelum ni most of everyday aku akan bfast dgn Fuzah. For the next 2 months, I will be alone, which I think it's not a problem at all, as I could have my bfast in my room, or joining others group.

With Efa, most of our discussion is about of future life, our dream, our thought, our belief, including analysis of what we see, read, watch, and the most important sharing the jokes!

Since Fuzah a married woman, most of the discussion about family, relatives, students problems, close friends and of course the adminstrative issues that Fuzah always know first!

Smlm Fuzah cerita pasal sorang student dia yang mintak pandangan Fuzah. He wants to recheck his final exam paper! Kata Fuzah student ni perasan handsome dgn style rambut dn gayanya dlm kelas.Fuzah dengan sabarnya beritahu, " mcm ni la, markah awak sebenarnya 59, tapi since it's border line, saya jadikan 60. Tengok paper awak ni, mcm mana lagi nak tambah markah awak. Kalau recheck examiner lain akan ikut answer scheme, lagi rigid.

Tambah Fuzah lagi "Bukan saya tak kesian kat awak, dalam kelas saya awak baca novel, macam saya tak tahu" (mat novel upenya). Budak ni terkejut Fuzah ckp cam tu, "Mem tau ke mem" budak tu membalas longlai..he he he

Good thing abot Fuzah, her passion. Dia tak cepat melenting cm aku. Ada sekali 3 org student perempuan lepas kelas blah dgn beg2 skali, tak join tutorial. Then, Fuzah check attendance dn panggil nama dia org.

Next class, budak2 ni dtg. "Mem, kami pi toilet, pas tu kawan kami muntah, so kami terus balik" Fuzah:"oooo, macm tuuu" Fuzah tak byk soal, tapi dia tau student tak jujur, tp dia buat2 seolah2 percaya dgn kata2 mereka. "Mcm aku tak tau, kalau pi toilet, tiba2 muntah, kenapa tiga2 org siap keluar dgn beg2 skali" Itulah Fuzah. Tak cepat melenting depan student. Cool...

Untuk Fuzah dan kawan ku Zakiah yang sedang menanti hari untuk bersalin, moga Allah memudahkan kelahiran baby yang ditunggu2. Moga kebaikan sentiasa bersama kalian.

No comments: