Jul 9, 2008

Student oh Student

Pagi2 tadi seorang student datang ke bilik. Rupa2nya pointer dia tak sampai 2 so tak leh naik degree programme. Salah satu subjek yg dia skor rendah adalah subjek yg kuajar semester lepas. Dia dh apply nk recheck the final paper. Tanpa lengah aku ambil skrip jwpn di rak utk ditunjukkn pdnya. "Kalau awak appeal pun may b waste you time" terang saya sambil menunjukkan srip jwapan yg hanya muka satu mendapat markah.

"Ayah saya beri masa 2 minggu utk recheck, kalau tak dapat suruh berenti" "So after ni ape plan awak?" soal saya penuh minat (sebab ada student Foundation yang tangguh belajar join Akademi Nasyid :) dn ada yang berenti join Akademi Laut - ALAM =)
"Abang saya dh tengokkn Nottingham University" (o0o0o0o0o0o0oo!!!!!!).

Dan sewaktu dia hendak keluar dari bilik, dia bertanya "Miss ajar degree nanti?" "InsyaAllah ajar MIS", jwb ku ringkas "Jumpa nanti Miss ye, kalau sy naik degree la". Student ni masih berminat menduduki kelas ku dn tiba2 ku rasa agak sayu.

Semester baru sudah bermula minggu ini. Ptg ni ada mesyuarat membincangkn program baru (tukar kod dn kredit hours) yg bermula semester ini. Kali ni aku mengajar 6 seksyen dn mujur buat kali pertama ada tutor. Setelah 3 bulan tak mengjar (special sem) so tugas2 berkaitan kelas kembali lagi. Dan mungkin aktiviti blogging akn dikurangkan (andaian awal) utk memberi laluan kpd tugas2 hakiki (seperti selalu diingatkn dlm surat2 lantikn di sini).

Doakn sy dapat menjalankn tugas sebaik mungkin. See you soon!

Nota: Beberapa posting2 tak sempat ditulis walaupun tajuknya sudah difikir2kn. So baca tajuk2 je la, hehe. Tajuk satu: Towards perfection: knowledge and virtue inside (himpunan kisah2 org baik2 yg aku temui) tajuk 2: friends: where r you now (kwn2 yg dh lost contact termasuk kwn2 di Kolej Mara Seremban yg aku lawati baru2 ni). Have great days ahead!