Aug 12, 2007

maafkn aku Tuhan

ampunkn aku Tuhan
kerna tak mampu adil terhdp insan
sewjrnya aku terima segala kekurangn
siapalah kami utk miliki segala kekuatn

namun Tuhan

bukankah kami dilahirkn utk mengmbil pengajaran
utk mengenal dn menyembah pencipta segala keindahan
belajar dn belajar smbil mngaku kesilapn
bukn sombong angkuh menyalahkn kawan
bukan merasa hebat dgn memberi arahan
bukan nampak sibuk kerana byk berkorban
bukan menutup diri kpd pembaharuan
bukan ambil kesemptn pd ruang persaudaraan
bukan dan bukan....

ampunkn aku Tuhan
aku tak mampu adil sesama insan
penat dn bosan menghdpi kepincngn
kepincngn dlm pemikirn apatah lagi tindakn
enggan belajar pd kesilapan
buat keputusn tnpa penuh penghytn
apa akn jadi pd masa hadapn Tuhan
jika insan2 ini terus memimpin di barisn hadpn
apa jadi pada keturunan
nilai apakh akan diwariskn
tunjukkan Tuhan
jalan yang lurus yg engkau redhai
bukan jalan yang sesat yang engkau murkai..

Ameen...

No comments: