Mar 9, 2010

G.E.R.A.M

Dah lama aku bersabar dengan minah sorang ni. Memang dia senior kat tempat kerja aku. Dan lebih haru adalah dia juga mengajar subjek2 di bidang yg aku ajar. Tak dinafikan aku memang blur2 sikit masa mula2 mengajar. Ye la, fresh grad katakan. That's why aku tak kisah sgt kalau lecturer2 junior buat silap kecil2.

Bermula awal2 tahun aku masuk sini, aku ada co-teaching dgn dia. Yang tak leh aku lupa dia burukkan aku depan student. Huh, sabo je la. Tapi aku buat2 tak tahu. Kebetulan dia ni baik dgn seorang lecturer senior lain, K.I.

Tp jangan ingt aku tak de network. Mujur Kak M seorang lg lecturer senior tolong defend aku dpn student. Masa Kak M citer lecturer tu buruk2 kan aku, dn dia tlong defend aku kat stdent, aku nangis. Oh K M, nape saya yg tak minat sgt jd lecturer ni dibebankn dgn isu2 yg memualkn!

Nak dijadikan citer, masa conf di Melaka, aku dpt sebilik dgn K.W. Ada hikmahnya, K.W citer pasal lecturer yg aku geram tu berbakul2 kutuk saya. Saya balas "kak, kalau dia boleh cakap berbakul2 psal saya, berbakul2 sy boleh citer pasal dia!"
K.W: Ibah baik dgn K.I kan, hati2 dgn dia, selama ni dia jg yg kata2 pasal ibah

Hari demi hari, tahun demi tahun, dah hampir 4 tahun aku kat sini. Aku buat biasa je dgn lecturer tu, bual cm biasa, tanya perkembgn anak dia yg sakit ritu. Dgn K.I pun aku buat biasa je. Tak lebih2. Hingga la semalam

Email aku: Salam. Exam make up test saya letak bawah pintu akak utk moderation. Deadline hari ni. Test pagi esok. Tolong letak kat bawah pintu saya untuk HOD sign pagi esok. TQVM. (cc kpd Ketua Jbtan (HOD)

Dia: Dengan CC kpd Dekan, timb dekan, HOD. Dah tahu deadline hari ni, hantar la paling tidak pagi tadi. Saya kelas 2-5pm, tak sempat nk moderate. Saya perlu baca setiap soaln dn nilai kesesuaian bukan tanda je.

Aku: reply all. Terima kasih. Saya kelas pagi semalam 9.00-12tgh. Tak ingat ke akak hantar moderation after deadline sem 2 baru ni. Ada ke saya email kat semua? Terima kasih atas teguran. Harap maaf

Tadi dia call

Dia: Ibah, soalan MCQ tu ada sama ke dgn last year?

Aku: tak. Sama dgn soalan sem yg sebelum tu. Student ni MC sejak minggu ke 8. This week pun MC, tp this week last ambil exam

Dia: Tak boleh sama satu pun. Tak pe la kalau cm tu.

Haha,tak puas hati lagi upenya.

Lepas ni aku akan strict moderate soalan dia. No more direct question ya lady!

No comments: