Mar 20, 2009

UIA lagi

Sementara menungggu waktu perbincangn kami jam 11 nanti, aku selesaikn apa yg patut. Telefon HR tanya pasal surat jemputan speaker, duit tol dn elaun makan speaker. Aku termangu sebentar dgn soalan2 dari AJK ni (sblum call HR) termangu bukan apa, teringat masa workshop lepas, tak de pun soalan tol dn elaun makan ditnya oleh kedua2speaker musim lepas. Termangu dn termenung, terharu dn terasa rindu, tempat aku pernah berkelana dulu dn ahli akademiknya yg mengesankan.

Akhirnya hari ini membuatkn aku menulis sedikit pasal pensyrah UIA. Musim lepas penceramah jemputan dari UIA. Dan tiada soalan langsung diutarakn oleh mereka tentng elaun makan dn tol. Sudah maklum ke tempat kami tiada tol dan makan kami sediakan (termasuk belanja makan malam ketibaan dn makan pagi). Tapi mana tau ada yg nak ikut highway dn mahu makan sendiri (tanpa diteman dn mahu makan ke mana2 yg disukai(Anyway, proposal tu bukan I yg buat okey!). Dan kami tak terfikir nak masukkan dlm budget!

Bila aku membaca2 email yg dihantar oleh speakr kali ini (bukan UIA okey!) dn diforwarkn, aku membaca lagi namanya yg ditaip di akhir emai: Dr. ****. Lagi ku bandingkn. Dulu masa beremail dengan Prof Sahari, beliau hanya menaip -Sahari-. Waduh, prejudis sgtkh aku?

Lagi.. hehehe..Speaker dari UIA tak argue pasal bayaran langsung! Prof siap cakap "saya buat kerana Allah" (sbb bayaran sejam beliau sbnrnya lebih tinggi dari jumlah yg kami beri!)

Speaker non UIA yg lain pulak(hehehhe): "boleh tak naik kan sikit, bla... bla" (lastly dia tak nak dtg pun). Bukan lah nak underestimate lect dari U lain, tp sekadr pengajran utk aku dn teman2 di IPT2 semesta alam (heh heh heh)

Lain2 - speaker non UIA (ni talk len, bukan workshop committe I okey!): "U*** is famous for law studies". Kami x-UIA yg duk kt blkg: "hello, lecturer UIA tak pernah ckp UIA is the best okey! (walau hakiktnya kami rs cm tu (kt m'sia la))

Inilah tulisan2 nakal x-UIA..(IIUM babies, UIAMnians - or whatever terms given by my dear frens of IIUM)

No comments: